Najczęstsze usterki instalacji gazowej
Instalacja gazowa przynosi mnóstwo oszczędności – tym więcej, im więcej jeździmy! Aby służyła długo i nie wiązała się z dodatkowymi kosztami, warto o nią zadbać – pozwoli to uniknąć usterek. Co psuje się najczęściej w instalacji LPG i jak można temu zapobiec? Jakie są objawy problemów z instalacją gazową w samochodzie? Na te i inne pytania odpowiemy poniżej!
Co psuje się najczęściej w instalacji gazowej?
Instalacja LPG, jak każdy inny układ w samochodzie, może się zużyć, uszkodzić się pod wpływem niewłaściwego montażu, eksploatacji czy mieć wadę fabryczną. Ponieważ instalacja gazowa nie funkcjonuje samodzielnie, lecz wiąże się ściśle z pracą m.in. silnika oraz układu chłodzenia, ma wpływ także na inne elementy auta, a one – na nią. Co najczęściej psuje się w instalacji LPG? To pytanie zadaliśmy ekspertowi z firmy Auto Gaz Śląsk:
Dość często klienci zwracają się do nas z problemami z filtrem – jest on po prostu zanieczyszczony, ponieważ nie został wymieniony na czas. Następne na liście usterek są wtryskiwacze. Te można wymienić na nowe albo próbować ratować, w zależności od tego, jak zaawansowany jest problem. Dość często osoby, które zdecydowały się na instalację LPG, borykają się też z problemami z parownikiem.
Jeżeli montaż lub naprawdę instalacji powierzyliśmy „fachowcom”, a nie fachowcom, lista usterek może być znacznie dłuższa. Amatorskie naprawy i brak wiedzy o tym układzie skutkują m.in. awariami elektryki i przewodów. Warto wiedzieć, że znaczenie dla sprawności instalacji ma nawet to, w jaki sposób poprowadzone zostaną gumowe rurki doprowadzające gaz.
Jak objawiają się awarie instalacji LPG i jak im zapobiec?
Problemy z instalacją gazową dają o sobie znać w sposób, który trudno przeoczyć. Najczęściej dochodzi do spadku mocy – tak objawiają się kłopoty zarówno z parownikiem, jak i wtryskiwaczami. Niepokojącym symptomem jest też wzrost spalania gazu – to na pewno poczujemy w kieszeni, więc warto jak najszybciej skonsultować się z warsztatem wyspecjalizowanym w awariach instalacji LPG. Niekiedy też zdarza się, że instalacja przestaje działać, a silnik przełącza się na zasilanie benzyną. Wielu awarii można uniknąć. Przede wszystkim montażem i naprawami powinni zajmować się fachowcy, najlepiej wybrać warsztat, który zajmuje się wyłącznie instalacjami LPG. Co 10 000 km należy przeprowadzić kontrolę, wymianę filtrów i regulację. Przy tej okazji pracownik warsztatu sprawdzi, czy układ jest w dobrym stanie. Wczesne wykrycie awarii lub śladów zużycia pozwoli obniżyć koszty naprawy. Przykładowo parownik nie musi być wymieniany, jeśli usterka nie jest zaawansowana – w takiej sytuacji wystarczy regeneracja. Regularne dbanie o instalację LPG pozwala też utrzymać niskie spalanie – a to czysta oszczędność!
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana