Artykuł sponsorowany

Projektory i rzutniki. Niezbędne sprzęty konferencyjne

Projektory i rzutniki. Niezbędne sprzęty konferencyjne

Trudno wyobrazić sobie dobrze wyposażoną salę konferencyjną bez obecności projektorów i rzutników. Służą one do odtwarzania slajdów i materiałów multimedialnych podczas organizacji szkoleń, konferencji, spotkań branżowych. Parametry techniczne takich urządzeń powinny być dostosowane do wielkości sali oraz potrzeb użytkowników. Co jeszcze warto wiedzieć o projektorach i rzutnikach do sal konferencyjnych?

Kluczowe cechy projektorów

Przy wyborze projektorów i rzutników warto zwrócić szczególną uwagę na kilka ich kluczowych parametrów technicznych. Pierwszym z nich jest żywotność lampy: na rynku są dostępne modele projektorów z lampami o krótkiej żywotności (do 1 tys. godzin) oraz żywotności przedłużonej. Wartość ta określa, po jakim czasie lampa się zużyje, czyli zmniejszy jasność o 50%. Jeśli sala konferencyjna jest często użytkowana, warto zainwestować w projektor z dobrą lampą. Druga sprawa to jasność projektora mierzona w lumenach. W przypadku dobrze oświetlonych sal konferencyjnych optymalnym wyborem będzie projektor z wysoką jasnością, gdyż pozwoli on w komfortowych warunkach oglądać prezentowane materiały. Pożądanym standardem jasności projektora jest tu 12000 lm. Trzecią istotną kwestią jest kontrast projektora: powinien on być wysoki, dzięki czemu będą dobrze widoczne różnice między najjaśniejszymi a najciemniejszymi elementami obrazu. Wybór do sali konferencyjnej urządzenia o niskim kontraście grozi mało komfortowym oglądaniem niewyraźnych obrazów oraz zlewaniem się kolorów w nieciekawe plamy. Minimalny kontrast, jaki powinien mieć taki projektor to: 2000:1.

Sprzęt dla wymagających

Bardziej skomplikowanie wygląda sprawa technologia przetwarzania obrazu w projektorach, bo mogą być tu wykorzystywane różne technologie. Do najbardziej popularnych należą: LCD i DPL, rzadziej możemy się spotkać ze standardami LCOS, CTR i Light Valve. Technologia DPL jest oparta na maleńkich lustrach, które zapewniają uzyskanie wysokiego kontrastu oraz płynnego obrazu i możliwości jego odświeżania. Z kolei w technologii LCD obraz jest generowany poprzez matryce ciekłokrystaliczne, które są oświetlane ostrym strumieniem światła. Dostępnymi opcjami są tu bardzie zaawansowane technologicznie 3 matryce polisilikonowe (3LCD) albo jedna matryca TFT. Jeśli zależy nam na dobrej jakości obrazu i głębi kolorów, wybierzmy pierwszą z nich. Ostatnią istotną cechą techniczną projektorów – jak podpowiada nasz ekspert ze sklepu Offishop.pl – jest ich rozdzielczość. Do sal konferencyjnych rekomendowane są projektory o wysokiej rozdzielczości, czyli FULL HD (1920 x 1080) lub WUXGA (1920 x 1200).

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.