Jak wyposażyć recepcję?
Recepcja jest miejscem, z którym klienci zainteresowani ofertą naszej firmy mają styczność już na samym początku. Dlatego organizacja przestrzeni recepcyjnej ma niezwykłe znaczenie. Każdy szczegół aranżacji wnętrza powinien być dopracowany, by klienci czuli się w nim komfortowo, a pozytywne, pierwsze wrażenie skłoniło do kolejnych wizyt. Na co zwrócić uwagę, projektując recepcję? Jakie elementy wyposażenia powinny się w niej znaleźć?
Wyposażenie recepcji a komfort klienta
Aranżację recepcji należy przede wszystkim dostosować do charakteru działalności firmy: radzimy wybrać stylistykę klasyczną dla branży prawa bądź finansów, a fantazyjną dla nowych technologii czy hoteli. Gość musi czuć się w niej możliwie komfortowo – pomoże w tym szeroka, długa i schludna lada recepcyjna zwrócona w kierunku wejścia, wieszak na ubrania, ciepłe sofy, wygodne fotele, czyste stoliki i stojak z aktualną prasą.Po wybraniu zestawu mebli recepcyjnych warto zadbać również o odpowiednią ekspozycję logo firmy i detale wystroju, takie jak odpowiednie oświetlenie, obrazy czy rośliny doniczkowe – doradza konsultant sklepu meblowego STECKO MEBLE.Wnętrze powinno również zostać zaaranżowane w taki sposób, by zapewniało odpowiednią akustykę i chroniło przed napływem chłodnego powietrza zimą.
Przestrzeń recepcyjna pracowników
Przy aranżacji przestrzeni recepcyjnej musimy kierować się nie tylko perspektywą gościa, ale także komfortem pracowników recepcji. Uwzględniając oba te aspekty, dbamy bowiem zarówno o kształtowanie wizerunku firmy, jak i pomagamy pracownikom godnie reprezentować przedsiębiorstwo. Przestrzeń pracowników recepcji powinna więc być uporządkowana i wyposażona w wysokiej jakości meble pracownicze, takie jak półki i regały, które pomieszczą segregatory oraz teczki z dokumentacją. W recepcji warto wyeksponować również nagrody zdobyte przez firmę w prestiżowych konkursach, które wzmocnią zaufanie klientów do firmy. Pracownicy muszą dysponować także ergonomicznymi fotelami, komputerami i telefonami, by sprawnie udzielić pomocy bądź obsłużyć klientów. Nie wolno zapominać również o regulowanych przez prawo wytycznych co do wyposażenia recepcji w obiektach o konkretnym profilu działalności. W ich świetle pracownikom należy zapewnić m.in. osobne pomieszczenie socjalno-sanitarne. Przepisy te regulują również obowiązkowe wyposażenie recepcji hotelowych, do których zalicza się m.in. telefon dostępny dla gości, przechowalnia rzeczy wartościowych oraz centrum informacji turystycznej.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana