słodycze

Jak ciekawie wyeksponować słodycze w sklepie?

Sposób prezentacji produktów w sklepie to nie tylko kwestia ładu i uporządkowania przestrzeni, ale też – a może przede wszystkim – ważne narzędzie marketingowe. Związany jest z tym merchandising, czyli metoda umiejętnego rozmieszczania asortymentu tak, by zwiększyć jego sprzedaż. Jednymi z najbardziej pożądanych, a tym samym dochodowych produktów w sklepach są słodycze. Co warto wiedzieć na temat ich ekspozycji w sklepie?

Sposoby na większą sprzedaż słodyczy

Słodycze to nieodzowna część asortymentu zarówno w małych sklepach spożywczych, kioskach, jak i w większych marketach. Wszędzie tam klienci poszukują bowiem przekąsek i chcą znaleźć „coś na ząb”. Istnieje kilka sposobów na to, by słodycze przykuły uwagę konsumenta i trafiły do jego koszyka. Przede wszystkim istotne znaczenie ma odpowiednie rozlokowanie tego typu produktów w sklepie i umieszczenie ich w pobliżu pokrewnego asortymentu. W przypadku słodyczy doskonale sprawdza się lokalizacja w pobliżu ciepłych napojów, takich jak kawy i herbaty. Ciekawym rozwiązaniem są również półki przy kasach, gdzie klient, który stoi w kolejce, może w ostatniej chwili dorzucić coś do koszyka. Nie da się też ukryć, że słodycze są szczególnie pożądane przez dzieci, dlatego też cukierki, lizaki i inne tego typu artykuły warto umieszczać na dość niskich półkach, by znajdowały się w zasięgu wzroku potencjalnych klientów.

Atrakcyjna ekspozycja kluczem do sukcesu

Odpowiednia ekspozycja w przypadku słodyczy jest o tyle ważna, że te produkty kupuje się w wyniku działań impulsowych, a więc spontanicznych. Zakupy tego typu są więc nieplanowane i podyktowane chwilowym pragnieniem często wynikającym właśnie z estetycznego wyglądu danego produktu. Dlatego też warto zadbać nie tylko o odpowiednie umiejscowienie słodyczy w sklepie, ale też o ich atrakcyjną prezentację. Marki prześcigają się w projektowaniu ciekawych opakowań, a dodatkowo dołączają do słodyczy różne gadżety. Trzeba jednak pamiętać, że ze względu na swój apetyczny wygląd i kolorystykę, słodycze same w sobie stanowią ozdobę wystawy, dlatego też warto je umieścić w przezroczystych opakowaniach. Do przechowywania żywności doskonale nadają się tuby plastikowe, które znajdziemy np. w ofercie firmy Tubus. Można w nich umieścić zarówno produkty na wagę, np. cukierki czy draże, jak i opakowania detaliczne. Bezbarwne tuby dostępne są w różnych wymiarach, a dodatkowo mogą posiadać kolorowe zamknięcia i denka. Warto również sięgnąć po rozwiązania dedykowane konkretnym grupom produktów, czego przykładem mogą być specjalne tuby do ekspozycji lizaków wyposażone w wielopoziomowe wieczka z otworami na słodycze. Tak wyeksponowane słodycze z pewnością zachęcą klienta do sięgnięcia po małe co nieco.

Regulamin korzystania z serwisu