Artykuł sponsorowany

Czym różni się subwoofer aktywny od pasywnego?

Czym różni się subwoofer aktywny od pasywnego?

Najczęstszym pytaniem zadawanym podczas wyboru głośnika basowego jest kwestia różnic pomiędzy subwooferem aktywnym a pasywnym. Jest to oczywiście pytanie bardzo zasadne, ponieważ wybór subwoofera wiele zmienia w systemie nagłośnieniowym. W poniższym artykule wyjaśniamy różnice i opisujemy charakterystykę obydwu rodzajów subwoofera oraz odpowiadamy na pytanie, który z nich lepiej wybrać.

Subwoofery pasywne

Gdyby chcieć krótko określić subwoofer pasywny, to można by powiedzieć, że to sam głośnik. Subwoofer pasywny w rzeczy samej nie ma wzmacniacza, a jedynie głośnik basowy. Z tego względu jego zakup jest tańszy niż gdy zakup subwoofera aktywny, ale jedynie przy założeniu, że mamy już do niego wzmacniacz. Jest to więc dobre rozwiązanie, gdy mamy już skonfigurowany pod nasze potrzeby system audio i chcemy wymienić subwoofer na model o innej charakterystyce lub innych, lepszych dla nas parametrach, który będzie lepiej pasował do reszty sprzętu. Trzeba jednak wtedy odpowiednio dobrać nowy subwoofer do już posiadanego wzmacniacza, ponieważ nie każdy pasuje do każdego. Ponadto dobranie do siebie właściwych technicznie subwooferów, ale o zupełnie innych charakterystykach może dawać zupełnie różne brzmienia – niekoniecznie takie, jakie planowaliśmy. Z tego też względu jest on zdecydowanie mniej popularny i wybierany raczej przez dobrze osłuchane ze sprzętem osoby, które wiedzą, czego oczekują.

Subwoofery aktywne

Subwoofery aktywne są znacznie bardziej popularne od pasywnych. Można je znaleźć w dobrych sklepach muzycznych, takich jak Lighting Center. Z reguły wśród subwooferów aktywnych jest też większy wybór, niż wśród pasywnych.

Subwoofery aktywne mają jednocześnie głośnik i wzmacniacz – są więc najczęściej wybierane w sytuacji, gdy nie mamy jeszcze osobnego wzmacniacza i oczekujemy od subwoofera, że będzie działał samodzielnie, od razu po wypakowaniu i podłączeniu do prądu. Mają też mniejsze gabaryty, a w sklepach muzycznych jest znacznie więcej modeli aktywnych do wyboru niż w przypadku wersji pasywnej. Będzie więc świetnym wyborem, gdy dopiero zaczynamy kompletować sprzęt audio lub nie mamy wielkich wymagań i chcemy, aby po prostu „dobrze i szybko grało”, bez wdawania się w niuanse brzmieniowe wynikające z dobierania różnych wzmacniaczy, głośników i właśnie subwooferów.

Tak naprawdę jedyną wadą subwoofera aktywnego jest znacznie wyższa cena. Patrząc jednak na to, że do subwoofera pasywnego i tak trzeba dokupić wzmacniacz (jeśli go nie mamy), to w ostatecznym rozrachunku cena wersji aktywnej może być niższa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.