Artykuł sponsorowany

Podstawowe elementy umeblowania sklepu

Podstawowe elementy umeblowania sklepu

Właściwe eksponowanie i przechowywanie towaru na sklepowych półkach decyduje o komforcie kupujących i ich pewności, że otrzymują świeże i pełnowartościowe produkty. Ładnie prezentowane artykuły są chętniej kupowane. Jak powinien być umeblowany sklep? W tym tekście przyjrzymy się podstawowemu wyposażeniu, bez którego trudno wyobrazić sobie zakupy. Poznaj meble sklepowe i dowiedz się, co odróżnia je od zwykłych mebli!

Regały sklepowe – rodzaje i zastosowania

Meblem, który znajdzie się w każdym sklepie, jest regał. Pozwala on wystawiać towary niewymagające chłodzenia. Na regałach znajdziemy więc produkty sypkie paczkowane, takie jak ryż czy cukier; słodycze, artykuły w puszkach i słoikach, kawy, herbaty i wiele innych.

Regały powinny cechować się znacznym udźwigiem i trwałością, tak aby codzienne uderzenia sklepowych wózków nie pogarszały ich estetyki i nie prowadziły do uszkodzeń – mówi specjalista z IGLOOTECHNIKA. – Dlatego regały sklepowe często są wykonane z metalu.

Jest kilka rodzajów regałów sklepowych. Wyróżniamy m.in. regały alkoholowe oraz piekarnicze. Są one przystosowane do przechowywania określonych typów towarów, ułatwiają ich segregację. Klientowi pozwalają dobrze się przyjrzeć produktowi i łatwo po niego sięgnąć.

Szczególnym rodzajem regału sklepowego jest regał chłodniczy. Pozwala on utrzymać w chłodzie produkty, które potrzebują niższej, ale nie ujemnej temperatury albo po prostu lepiej smakują schłodzone. Do tych drugich zaliczają się np. napoje.

Wyspy warzywnicze

Warzywa i owoce są eksponowane zupełnie inaczej niż pozostałe produkty. Wyspy warzywnicze dają wrażenie bogactwa i obfitości. Pozwalają też dobrze doświetlić produkty, dzięki czemu prezentują się one jeszcze bardziej zachęcająco. Ponadto, co ważne z punktu widzenia obsługi sklepu, dają możliwość wykładania towaru w skrzynkach.

Wyspy warzywnicze dzielą się na dwa rodzaje. Pierwszy przypomina bardziej regał o ukośnych półkach, które sprawiają, że cała zawartość skrzynki jest widoczna. Wyspa taka jest często wyposażona w lustro i oświetlenie. Daje to wrażenie, że warzyw i owoców jest więcej niż w rzeczywistości. Drugi rodzaj to już pełnoprawna wyspa – niska, nieustawiana przy ścianie. Pozwala wyłożyć naprawdę dużo towaru, który jest doskonale widoczny. Niewysoka wyspa sprawia, że owoce i warzywa są na wyciągnięcie ręki bez obaw o to, że jabłka stoczą się klientowi na głowę.

Lady sprzedażowe

Trudno wyobrazić sobie sklep bez lady. To tam dokonują się transakcje. Lada powinna być wygodnym miejscem pracy dla ekspedienta. Dobra lada umożliwia wyłożenie towaru, daje przestrzeń na przestrzeń koszyk lub wózek, pozwala sprawnie przeładować zakupy. Ponieważ płatność to ostatni moment, w którym klient może po coś sięgnąć, lady pełnią też funkcję ekspozycyjną. Są wyposażone w szklane ścianki, gabloty i półki, gdzie umieszczane są drobne produkty albo te objęte akurat promocją.

Meble sklepowe to połączenie funkcjonalności, wygody pracy, bezpieczeństwa oraz przyjemności z zakupów, a także… elementów marketingowych. Wybierając umeblowanie do sklepu, warto udać się do ekspertów – firm wyspecjalizowanych w wyposażeniu sklepów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.