Artykuł sponsorowany

Technologia RFID w magazynach

Technologia RFID w magazynach

Podczas pracy w magazynie liczą się szybkość działania, sprawny przebieg informacji i dobra organizacja. Dlatego warto zdecydować się na wdrożenie tam technologii sprawiającej, że personel będzie wykonywał swoje obowiązki jeszcze wydajniej, a logistyka będzie stała na najwyższym poziomie. Jednym ze sposób, aby to osiągnąć, jest zastosowanie RFID. Co to takiego? I dlaczego technologia ta sprawdza się w magazynach?

Czym jest RFID?

RFID to skrót od nazwy Radio-frequency identification. Technologia ta korzysta z możliwości, jakie dają fale radiowe. Dzięki nim można dokonywać identyfikacji przedmiotów, a także osób i zwierząt na odległość.

Zasada działania systemu RFID nie jest skomplikowana – między innymi dlatego tą technologię można wykorzystać do tak wielu zadań. Do towarów czy osób są „przyczepione” bardzo małe urządzenia. Nazywane są one znacznikami, tagami lub chipami. Składają się z przechowującego dane układu elektronicznego, który znajduje się w obudowie. Może ona przybierać najróżniejsze formy. Może być to plastikowa karta, ale również pojemnik albo kapsułka. Dane zapisane na znaczniku są odczytywane przy pomocy fal radiowych emitowanych przez czytnik RFID.

Technologia RFID jest wręcz stworzona do tego, aby wykorzystywać ją podczas prac magazynowych. Ułatwia ewidencję towarów – ich inwentaryzację. Dlatego dzięki niej wszystkie procedury w magazynie przebiegają dużo sprawniej – mówi ekspert z firmy CASSIOLI GROUP.

Dlaczego warto wdrożyć technologię RFID w magazynie?

Technologia RFID umożliwia szybkie skanowanie towarów, a także opakowań zbiorczych. Po sczytaniu znacznika informacja na czytniku mówi o zawartości paczki czy kartonu. Na tagu może być także zapisanych o wiele więcej danych niż na tradycyjnych etykietach. Jest to bardzo istotne, kiedy artykuły wymagają szczegółowego opisu. Informacje zapisane na chipie można także dowolnym momencie modyfikować.

Na odczytywanie tagów przez czytnik nie wpływają także warunki w magazynie. Jeżeli chip został oszroniony, zabrudzony czy zapylony, nadal można go zeskanować i odczytać dane. Towary opatrzone znacznikiem trudno sfałszować. Ma to ogromne znacznie w przypadku magazynów, w których są przechowywane na przykład leki.

Technologia RFID pozwala na stworzenie zautomatyzowanego magazynu. Znaczniki mogą być umieszczane na szybach samochodów dostawczych – czytniki są w stanie je zidentyfikować już z dużej odległości i podczas wjazdu na teren magazynu skierować auta do odpowiedniej bramy. Czytniki mogą znajdować się również w specjalnych bramkach, aby automatycznie skanować rozładowywany towar z tagami. Są one też świetnym rozwiązaniem w przypadku wózków widłowych, gdyż umożliwiają monitoring zadań realizowanych przez ich operatorów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.