Jak zaaranżować miejsce do pracy zdalnej w domu?
W dobie pandemii koronawirusa wiele firm przestawiło się na tryb pracy zdalnej – aby uniknąć narażania zdrowia, pracownicy wykonują swoje obowiązki z domu, za pośrednictwem internetu. Nie oznacza to, że praca zdalna jest czymś nowym – przez lata ten model pracy upowszechnił się między innymi wśród osób wykonujących wolne zawody. Kluczem do efektywności jest stworzenie sobie odpowiedniego miejsca do pracy. O czym należy pamiętać?
Przestrzeń do pracy
Wiele osób nie wyobraża sobie pracy w domu z powodu obecności zbyt wielu rozpraszaczy – w końcu w naszym własnym mieszkaniu z pewnością znajdziemy mnóstwo zajęć znacznie bardziej atrakcyjnych niż praca. Dlatego tak ważne jest, żeby zadbać o wydzielenie sobie oddzielnego miejsca na pracę, naszego małego biura, w którym będziemy mogli skupić całą uwagę na obowiązkach. Nie musi to być osobny pokój – wystarczy, że stworzymy sobie stanowisko w jednym kacie, który będzie choćby symbolicznie oddzielony od reszty mieszkania. Możemy w tym celu odpowiednio ustawić meble, np. regał, który od tej chwili będzie stanowił ścianę naszego biura.
Odpowiednie meble
Spędzanie kilka godzin dziennie przed komputerem może być dużym wyzwaniem dla naszego ciała, dlatego musimy zadbać o to, by nasze stanowisko pracy było dopasowane do nas. Przede wszystkim należy ustawić monitor komputera w taki sposób, by ekran znajdował się na wysokości naszego wzroku. Jeśli korzystamy z laptopa, warto zainwestować w podkładkę, dzięki której klawiatura nie będzie ustawiona płasko na blacie biurka. Powinniśmy również wyposażyć się w odpowiednie krzesło lub fotel, które zapewni nam prawidłowe oparcie dla pleców. Ciekawym rozwiązaniem są biurka z regulowanym blatem, a także pulpity przeznaczone do pracy na stojąco.
Akcesoria jak w prawdziwym biurze
To, że pracujemy w domu, nie oznacza, że nie powinniśmy mieć pod ręką odpowiednich akcesoriów biurowych i papierniczych. Z ich pomocą sporządzimy notatki i fiszki przypominające nam o naszych zadaniach, stworzymy plany i harmonogramy, uporządkujemy i przygotujemy niezbędne nam dokumenty. Niezwykle pomocne okażą się tu segregatory, np. takie z przekładkami, w których możemy przechowywać akta, umowy i inną ważną dokumentację. Archiwizowane w ten sposób materiały warto dodatkowo zabezpieczyć, umieszczając je w specjalnych koszulkach lub obwolutach, można też wykorzystać w tym celu teczki oraz skoroszyty.
Na biurku przeznaczonym do pracy nie może zabraknąć artykułów piśmienniczych - długopisów, ołówków itp. Wszystkie te akcesoria można umieścić w funkcjonalnym przyborniku, który pomoże uporządkować rzeczy i stanie się ozdobą biurka. Jeśli prowadzimy własną działalność biznesową, na naszym wyposażeniu powinna znaleźć się również pieczątka, przy pomocy której potwierdzimy umowy, faktury i inne ważne dokumenty, niedające się przechowywać wyłącznie w pamięci komputera. Szeroki wybór takich akcesoriów znajdziemy w ofercie sklepu papierniczego online SmartKleks.pl
Czystość miejsca pracy
Mówi się, że osoby z porządkiem na biurku są dokładne i zorganizowane – inni, u których na biurku panuje wieczny chaos, postrzegani są jako pracownicy bardziej twórczy. Niezależnie od tego, jak jest naprawdę, warto postarać się o utrzymanie minimalnej czystości na miejscu pracy, odkładać rzeczy na swoje miejsce i nie gromadzić na blacie tego, co nie jest na nim potrzebne.
W uporządkowanej przestrzeni łatwiej się pracuje, dlatego warto zadbać o odpowiednie wyposażenie naszego domowego biura. Istotne znaczenie ma tu archiwizacja dokumentów. W tym celu można posłużyć się wspomnianymi wcześniej segregatorami i skoroszytami, a także wykorzystać specjalne pudła archiwizacyjne. Drobne akcesoria przechowujmy w specjalnych pojemnikach i przybornikach na biurko. Ułatwimy sobie w ten sposób pracę, bowiem dzięki temu bałagan przestanie nas rozpraszać i nie będziemy tracić czasu na poszukiwania potrzebnych dokumentów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana