Artykuł sponsorowany

Jak zaaranżować biurowy gabinet?

Jak zaaranżować biurowy gabinet?

Gabinet to najbardziej wielofunkcyjna przestrzeń biurowa. Choć służy jednej osobie, musi mieścić w sobie kilka stref, podkreślać prestiż stanowiska, budzić autorytet, a jednocześnie nie przytłaczać pracowników ani gości. Jak powinien być urządzony gabinet szefa lub menedżera? Co musi się w nim znaleźć? Jakimi zasadami się kierować przy aranżowaniu tak wymagającego wnętrza?

Gabinet – jakie funkcje spełnia?

Gabinet spełnia wiele zadań. Jest miejscem cichej pracy i namysłu. Odbywają się w nim najważniejsze spotkania i zapadają kluczowe porozumienia. Jednocześnie powinien zapewniać możliwość wyciszenia się, relaksu i chwilowego oderwania od natłoku codziennych spraw. To sfera z jednej strony prywatna, z drugiej reprezentacyjna. Jak to pogodzić? To pytanie zadaliśmy specjaliście z Furniko Concept:

Nawet w niewielkim gabinecie da się wydzielić strefy. Obszarem pracy jest biurko. Powinno być słusznych rozmiarów, ale nie przytłaczające, a jego ważnym uzupełnieniem jest fotel biurowy – wygodny, pokaźny, solidnie wykonany ze szlachetnych materiałów, odróżniający się od innych foteli w firmie. Coś symboliką zbliżonego do tronu. Naturalnie, chodzi tu nie tylko o autorytet, ale też o wygodę. Nie może zabraknąć strefy rozmów, np. w postaci niewielkiego stołu konferencyjnego, a przynajmniej stolika kawowego. Kanapa z kolei stanowi przestrzeń do wypoczynku, a także miejsce rozmów bardziej prywatnych. W gabinecie powinno znaleźć się dyskretne miejsce na prywatne rzeczy szefa czy menedżera, tak aby mógł on szybko wskoczyć w świeżą koszulę. Dużym udogodnieniem jest osobna łazienka dostępna bezpośrednio z gabinetu.

Jakie powinny być meble gabinetowe?

Podstawowym warunkiem jest to, aby meble do siebie pasowały – powinny pochodzić z jednego zestawu i nadawać gabinetowi wizualnej spójności mimo jego licznych funkcji. Obecnie w projektowaniu gabinetów biurowych stawia się na prostotę z nutką klasycznej elegancji i, oczywiście, doskonałą jakość. W gabinetach szefów ta prostota spotyka się ze szlachetnością materiałów – naturalnym drewnem i kamieniem, a także wytrzymałymi tkaninami oraz naturalną skórą.

Coraz częściej w gabinetach goszczą wzory przełamujące nudę, żywe kolory, a także dodatki i dekoracje, które mają zaznaczyć indywidualność osoby piastującej wysokie stanowisko. Trendy te idą w parze z nurtem „uczłowieczania” biznesu oraz spłaszczania struktur firmowych. Ma to wiele zalet. Po pierwsze – szef lub menedżer może się poczuć bardziej jak u siebie, łatwiej mu wypocząć, atmosfera jest bardziej domowa, ale wciąż oficjalna. Po drugie – niebanalne drobiazgi stanowią dobry pretekst do rozmowy i mogą rozładować atmosferę w czasie niełatwych negocjacji z kontrahentami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.