Jak zaaranżować biurowy gabinet?
Gabinet to najbardziej wielofunkcyjna przestrzeń biurowa. Choć służy jednej osobie, musi mieścić w sobie kilka stref, podkreślać prestiż stanowiska, budzić autorytet, a jednocześnie nie przytłaczać pracowników ani gości. Jak powinien być urządzony gabinet szefa lub menedżera? Co musi się w nim znaleźć? Jakimi zasadami się kierować przy aranżowaniu tak wymagającego wnętrza?
Gabinet – jakie funkcje spełnia?
Gabinet spełnia wiele zadań. Jest miejscem cichej pracy i namysłu. Odbywają się w nim najważniejsze spotkania i zapadają kluczowe porozumienia. Jednocześnie powinien zapewniać możliwość wyciszenia się, relaksu i chwilowego oderwania od natłoku codziennych spraw. To sfera z jednej strony prywatna, z drugiej reprezentacyjna. Jak to pogodzić? To pytanie zadaliśmy specjaliście z Furniko Concept:
Nawet w niewielkim gabinecie da się wydzielić strefy. Obszarem pracy jest biurko. Powinno być słusznych rozmiarów, ale nie przytłaczające, a jego ważnym uzupełnieniem jest fotel biurowy – wygodny, pokaźny, solidnie wykonany ze szlachetnych materiałów, odróżniający się od innych foteli w firmie. Coś symboliką zbliżonego do tronu. Naturalnie, chodzi tu nie tylko o autorytet, ale też o wygodę. Nie może zabraknąć strefy rozmów, np. w postaci niewielkiego stołu konferencyjnego, a przynajmniej stolika kawowego. Kanapa z kolei stanowi przestrzeń do wypoczynku, a także miejsce rozmów bardziej prywatnych. W gabinecie powinno znaleźć się dyskretne miejsce na prywatne rzeczy szefa czy menedżera, tak aby mógł on szybko wskoczyć w świeżą koszulę. Dużym udogodnieniem jest osobna łazienka dostępna bezpośrednio z gabinetu.
Jakie powinny być meble gabinetowe?
Podstawowym warunkiem jest to, aby meble do siebie pasowały – powinny pochodzić z jednego zestawu i nadawać gabinetowi wizualnej spójności mimo jego licznych funkcji. Obecnie w projektowaniu gabinetów biurowych stawia się na prostotę z nutką klasycznej elegancji i, oczywiście, doskonałą jakość. W gabinetach szefów ta prostota spotyka się ze szlachetnością materiałów – naturalnym drewnem i kamieniem, a także wytrzymałymi tkaninami oraz naturalną skórą.
Coraz częściej w gabinetach goszczą wzory przełamujące nudę, żywe kolory, a także dodatki i dekoracje, które mają zaznaczyć indywidualność osoby piastującej wysokie stanowisko. Trendy te idą w parze z nurtem „uczłowieczania” biznesu oraz spłaszczania struktur firmowych. Ma to wiele zalet. Po pierwsze – szef lub menedżer może się poczuć bardziej jak u siebie, łatwiej mu wypocząć, atmosfera jest bardziej domowa, ale wciąż oficjalna. Po drugie – niebanalne drobiazgi stanowią dobry pretekst do rozmowy i mogą rozładować atmosferę w czasie niełatwych negocjacji z kontrahentami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana