Artykuł sponsorowany

Jak ciekawie wyeksponować słodycze w sklepie?

Jak ciekawie wyeksponować słodycze w sklepie?

Sposób prezentacji produktów w sklepie to nie tylko kwestia ładu i uporządkowania przestrzeni, ale też – a może przede wszystkim – ważne narzędzie marketingowe. Związany jest z tym merchandising, czyli metoda umiejętnego rozmieszczania asortymentu tak, by zwiększyć jego sprzedaż. Jednymi z najbardziej pożądanych, a tym samym dochodowych produktów w sklepach są słodycze. Co warto wiedzieć na temat ich ekspozycji w sklepie?

Sposoby na większą sprzedaż słodyczy

Słodycze to nieodzowna część asortymentu zarówno w małych sklepach spożywczych, kioskach, jak i w większych marketach. Wszędzie tam klienci poszukują bowiem przekąsek i chcą znaleźć "coś na ząb". Istnieje kilka sposobów na to, by słodycze przykuły uwagę konsumenta i trafiły do jego koszyka. Przede wszystkim istotne znaczenie ma odpowiednie rozlokowanie tego typu produktów w sklepie i umieszczenie ich w pobliżu pokrewnego asortymentu. W przypadku słodyczy doskonale sprawdza się lokalizacja w pobliżu ciepłych napojów, takich jak kawy i herbaty. Ciekawym rozwiązaniem są również półki przy kasach, gdzie klient, który stoi w kolejce, może w ostatniej chwili dorzucić coś do koszyka. Nie da się też ukryć, że słodycze są szczególnie pożądane przez dzieci, dlatego też cukierki, lizaki i inne tego typu artykuły warto umieszczać na dość niskich półkach, by znajdowały się w zasięgu wzroku potencjalnych klientów.

Atrakcyjna ekspozycja kluczem do sukcesu

Odpowiednia ekspozycja w przypadku słodyczy jest o tyle ważna, że te produkty kupuje się w wyniku działań impulsowych, a więc spontanicznych. Zakupy tego typu są więc nieplanowane i podyktowane chwilowym pragnieniem często wynikającym właśnie z estetycznego wyglądu danego produktu. Dlatego też warto zadbać nie tylko o odpowiednie umiejscowienie słodyczy w sklepie, ale też o ich atrakcyjną prezentację. Marki prześcigają się w projektowaniu ciekawych opakowań, a dodatkowo dołączają do słodyczy różne gadżety. Trzeba jednak pamiętać, że ze względu na swój apetyczny wygląd i kolorystykę, słodycze same w sobie stanowią ozdobę wystawy, dlatego też warto je umieścić w przezroczystych opakowaniach. Do przechowywania żywności doskonale nadają się tuby plastikowe, które znajdziemy np. w ofercie firmy Tubus. Można w nich umieścić zarówno produkty na wagę, np. cukierki czy draże, jak i opakowania detaliczne. Bezbarwne tuby dostępne są w różnych wymiarach, a dodatkowo mogą posiadać kolorowe zamknięcia i denka. Warto również sięgnąć po rozwiązania dedykowane konkretnym grupom produktów, czego przykładem mogą być specjalne tuby do ekspozycji lizaków wyposażone w wielopoziomowe wieczka z otworami na słodycze. Tak wyeksponowane słodycze z pewnością zachęcą klienta do sięgnięcia po małe co nieco.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.