Artykuł sponsorowany

Fototapety w aranżacji salonu

Fototapety w aranżacji salonu

Mimo, że fototapety są znane na polskim rynku już od wielu lat, to dopiero od stosunkowo niedawna możemy mówić o prawdziwym boomie na tego typu produktu. Bez wątpienia miała na to wpływ zmiana jakości materiałów, na którym te dekoracje zaczęto produkować, a także pewna zmiana w ich estetyce. Dziś fototapety są chętnie wykorzystywane do aranżacji wszelkich wnętrz – w tym również salonów.

Zacznijmy od wzoru

Pierwszą rzeczą, jaką bierzemy pod uwagę przy kupnie fototapety, jest oczywiście grafika. Generalna zasada jest prosta: fototapeta powinna swoją estetyką – nie tylko tematyką, ale i kolorystyką – nawiązywać do stylu, w jakim zamierzamy urządzić wnętrze. Przykładowo – jeśli salon zamierzamy urządzić w stylu industrialnym, najlepiej spisze się w nim fototapeta utrzymana w czerni i bieli, przedstawiająca przykładowo panoramę miasta. Jeśli naszym celem jest wnętrze utrzymane w stylu rustykalnym, bardziej odpowiadającym rozwiązaniem będzie fototapeta z krajobrazem leśnym lub wiejskim, utrzymana w odcieniach brązu, zieleni i żółci. Wybór rzecz jasna należy do nas, a paleta dostępnych na rynku grafik jest przeogromna. Dobrym przykładem jest oferta firmy Eco Format – decydując się na jej usługi zyskujemy możliwość skorzystanie z bazy aż 28 milionów różnorodnych grafik.

Fototapeta a wielkość pomieszczenia

Fototapety, jak zresztą wszystkie inne kolorowe elementy aranżacji wnętrz, mogą mieć wpływ na optyczne postrzeganie przestrzeni. Oznacza to, że odpowiednio je dobierając możemy sprawić, że salon będzie wydawał się większy lub mniejszy. Zależy to przede wszystkim od kolorystyki i tutaj ponownie mamy do czynienia z dość prostymi regułami – ciemne kolory sprawiają, że przestrzeń postrzegana jest jako mniejsza, zaś jasne ją optycznie powiększają. W salonach zazwyczaj mamy do czynienia z dużą ilością miejsca, dlatego możemy dość swobodnie dobierać kolorystykę fototapety, niemniej warto rozważnie podejść do tej kwestii – w przeciwnym wypadku salon, który teoretycznie ma być miejsce relaksu może stać się przytłaczający

Układ grafiki

Pod względem układu elementów grafiki możemy podzielić na horyzontalne, czyli poziome, oraz wertykalne – pionowe. Do pierwszej kategorii zaliczamy wąskie, ale wysokie obrazy, przedstawiające np. wieżowce, do drugiej zaś wszelkiego rodzaju panoramy. Również i to ma dość duże znaczenie przy wyborze fototapety do aranżacji salonu. Umieszczenie poziomego obrazu przedstawiającego łańcuch górskich szczytów na długiej ścianie może sprawić, że będzie ona wydawać się jeszcze dłuższa, niż jest w rzeczywistości. Dla zachowania harmonii pomieszczenia warto uniknąć takich sytuacji i dla zrównoważenie długich powierzchni pokrywać je tapetami o układzie pionowym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.