Artykuł sponsorowany

Wystrój restauracji, czyli uczta także dla oczu

Wystrój restauracji, czyli uczta także dla oczu

Obchodzisz ważne święto, a może masz po prostu ochotę na obiad, który ktoś ugotuje za Ciebie? Nie musisz decydować się na fast-food i jeść byle jak. Możesz wybrać się do restauracji, gdzie będzie równie ładne, jak pysznie. Restauratorzy coraz większą uwagę przywiązują do wyglądu sal i stolików. Jak my, jako goście, możemy rozpoznać dobry wystrój restauracji? Dowiesz się tego z artykułu.

Czym powinno się charakteryzować wnętrze restauracji, aby przyciągnąć gości?

O to, dlaczego ważny jest wystrój restauracji, zapytaliśmy się managera z  restauracji „Koliba pod Czarcim Kopytem” na Śląsku:
Doskonałe jedzenie to nie jedyny powód odwiedzania restauracji. Drugim, niemniej ważnym powodem, jest wystrój wnętrza. Wizyta w restauracji powinna być ucztą nie tylko dla podniebienia, ale także dla oczu.
Na klimat wnętrza restauracji składają się:
  • styl umeblowania – stolików, baru, kredensów,
  • dodatki na ścianach (obrazy, lustra, fototapety, akcesoria),
  • dekoracja stolików i baru (obrusy, serwetki, kwiaty, świece)
  • barwy, w których utrzymane jest wnętrze.
Po pierwsze wnętrze restauracji powinno być spójne z charakterem lokalu. Warto, aby restauracja włoska była wyposażona w proste meble, dodatkowo w fototapety przedstawiające malownicze uliczki i pachniała włoskimi ziołami. Czyli przypominała klimat tradycyjnej trattorii. Po drugie wnętrze restauracji powinno korespondować z nazwą lokalu. Przykładowo nazwa „Koliba pod Czarcim Kopytem” od razu przywołuje skojarzenia ze schronieniem, z górami, z drugiej strony z czymś ciemnym, z ogniem, podziemiami. Gość spodziewa się ciemnego, ale przytulnego  wnętrza, kominka, akcentów góralskich. Lokal taki powinien nawiązywać stylem do tradycyjnej chaty, a więc dobrze, żeby na stołach pojawiły się kolorowe serwety, a we  wnętrzu dominowało drewno. Równie ważne jest, aby wystrój zmieniał się w zależności od aktualnych świąt. Warto, aby w okolicy Świąt Bożego Narodzenia na stołach znalazło się więcej zieleni, a na ścianach girlandy czy jemioła. Okres Halloween powinien z kolei przyciągać wzrok gości ozdobami z dyni.

Ładne wnętrza i karta spójna z wystrojem to przepis na sukces

Dodatkowo można pokusić się o nadanie każdej sali w restauracji nieco innego charakteru i innej nazwy albo przestrzeń nad każdym stolikiem ozdobić nieco inaczej. Należy pamiętać przy tym, aby wszystko korespondowało z ogólnym stylem restauracji. Korzystne zestawienia kolorystyczne to: czerń i złoto, złoto i biel, biel i brąz, zieleń i pomarańcz lub róż czy czerwień. Ostatnie, ale równie ważne – wystrój wnętrza musi korespondować z menu. We wnętrzu w stylu nowoczesnym gość nie spodziewa się w karcie ruskich pierogów, ale potraw bardziej wyszukanych. W restauracji z klimatem góralskim klient oczekuje, że z zup zje kwaśnicę, a z dań głównych raczej mięsa: golonkę, schab, dziczyznę. Do tego napije się piwa lub wina korzennego czy kwasu chlebowego. We wnętrzu w stylu francuskim chciałby zjeść sery, żabie udka, ślimaki, a na deser crème brûlée.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.