Szafy metalowe – idealne do biura

W wyposażeniu każdego biura najważniejsza jest funkcjonalność. Mnóstwo segregatorów, rzeczy i przyborów biurowych musi znajdować się w pobliżu stanowiska pracy. Niektóre dokumenty dodatkowo wymagają specjalnej ochrony, którą określają normy prawne. Szafy metalowe znacznie ułatwiają biurową segregację. Są lekkie, stabilne i zajmują mniej miejsca niż meble drewniane.

Funkcjonalność szaf metalowych

Meble wykonane z blachy są bardzo trwałe. Charakteryzują się odpornością na uszkodzenia i długą żywotnością podczas częstego użytkowania. Są także łatwe w czyszczeniu i zazwyczaj nie wymagają konserwacji. Półki szafek metalowych mają wysoką nośność, która może dochodzić nawet do 50 kg. Wyposażenie szaf metalowych na dokumenty często uwzględnia miejsca na dodatkowe półki. Drzwi powinny być blokowane za pomocą zamka, który zwiększa bezpieczeństwo przed dostępem osób niepowołanych. Prosta konstrukcja tego typu mebli pozwala na tworzenie dowolnych konfiguracji, które można ustawiać według potrzeb danego biura. Szafy metalowe to najlepszy sposób na przechowywanie różnego rodzaju ksiąg i segregatorów.

Wymogi dotyczące dokumentów poufnych

Składowanie niektórych dokumentów wymaga od pracodawców tego, aby meble stworzone były w oparciu o określone przepisy prawa. Dokumenty niejawne powinny być przechowywane w szafach typu 1 zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z maja 2012 roku. Ponadto muszą być opatrzone certyfikatem Instytutu Mechaniki Precyzyjnej w Warszawie i spełniać wymagania dotyczące RODO. Drzwi szafy na akta poufne zabezpiecza się przed włamaniem zamkiem kluczowym klasy A, zamkiem szyfrowym mechanicznym, zamkiem elektronicznym klasy B lub zamkiem elektronicznym Combogard klasy B. Szafy na dokumenty poufne mogą także być wyposażone w uchwyt do plombowania.

Dodatkowe wyposażenie

Szafy metalowe mogą być jednodrzwiowe lub dwudrzwiowe. Drugi rodzaj cieszy się większą popularnością ze względu na mniejsze miejsce potrzebne do ich otwierania. Meble metalowe posiadają otwory, które umożliwiają ich łatwy montaż. Wyposażeniem dodatkowym mogą być półki lub skrytki wewnętrzne na wysokość segregatora. Specjalista ze sklepu internetowego Konsmetal24 dodaje:

Miejsce na składowanie dokumentów można także powiększyć za pomocą nadstawek. W ten sposób uzyskuje się dodatkową szafkę nie tracąc przy tym przestrzeni biurowej.

Nadstawki można umieścić na metalowej szafie lub pod nią. Ze względu na mniej wygodny dostęp, służą one do przechowywania dokumentów, które rzadko są używane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Regulamin korzystania z serwisu