Zalety biura typu open space
Jedni je kochają, a inni nienawidzą. O czym mowa? O biurach typu open space, tak popularnych we współczesnych firmach i korporacjach. Praca w tego typu przestrzeni nie każdemu może przypaść do gustu, jednak nie da się jej odmówić pewnych zalet. Sprawdźcie, jakie korzyści wynikają z biura typu open space.
Skąd wziął się pomysł na open space?
Pracodawcy, którzy decydują się na urządzenie biura jako przestrzeni open space, pytani o powód tej decyzji, często tłumaczą, że to najlepszy sposób na pobudzanie kreatywności i budowanie dobrej atmosfery w zespole. Choć efekty takiej organizacji pracy bywają różne, to trzeba przyznać, że sama idea wydaje się naprawdę dobra. Pomysł na biura typu open space, jak można się domyślać, przywędrował do Polski ze Stanów Zjednoczonych. Daty narodzin tego pomysłu doszukiwać trzeba się na początku ubiegłego wieku, a konkretnie 1906 r., kiedy to w Buffalo zakończyła się budowa pierwszego na świecie biurowca zaprojektowanego w ten sposób, by jego wnętrza bazowały na modelu open space. Miał on pomieścić wszystkich pracowników, czyli aż 1,8 tys. osób. Celem takiego rozwiązania miało być poprawienie komunikacji.Jednak nie da się ukryć, że od 1906 roku wiele się zmieniło, a biura open space bywają zmorą wielu pracowników. Warto jednak dać szansę takiej przestrzeni, ponieważ może mieć ona swoje pozytywne strony – zachęca nasz rozmówca reprezentujący firmę INTERBIURO.
Zalety biura typu open space
Biura urządzone zgodnie z zamysłem open space, wbrew krążących o nich opiniach, mają mnóstwo zalet. Świetnie sprawdzają się w branży kreatywnej, np. w agencjach reklamowych i marketingowych. W takich miejscach open space pomaga w pobudzeniu kreatywnego myślenia pracowników. Co więcej, zapewnia łatwość komunikacji między nimi, co bywa kluczowe podczas zespołowej pracy nad projektem. Do głównych zalet biur urządzonych w stylu open space można zaliczyć:- możliwość łączenia stanowisk pracy w większe zespoły,
- łatwość nawiązywania i budowania relacji między pracownikami,
- sprawny przepływ informacji oraz dokumentów,
- zapobieganie izolowania się pracowników,
- stworzenie jednakowej przestrzeni pracy dla wszystkich pracowników,
- łatwiejszy dostęp do przełożonych,
- właściwe wykorzystanie dostępnej przestrzeni.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana