Elementy wyposażenia pokoi hotelowych

Pokój hotelowy to miejsce, gdzie goście mogą spędzić noc, ale również przestrzeń, w której odpoczywają w ciągu dnia, przygotowują się do pracy lub zwiedzania, a często także przyjmują gości. Żeby zapewnić komfortowe korzystanie z pokoju, trzeba go wyposażyć w odpowiednie meble i akcesoria. Powinny być one zgodne z obowiązującymi przepisami określającymi szczegółowo, jakie sprzęty muszą być dostępne dla gościa.

Wyposażenie pokoju a kategoria hotelu

Podstawowe zasady określające co musi się znajdować w pokoju hotelowym, wynikają wprost z obowiązujących przepisów. W zależności od liczby gwiazdek, które posiada obiekt, rodzaj i ilość dostępnych sprzętów oraz wielkość pokoju będą się różnić. Naturalnie im wyższa kategoria tym, bogatsze wyposażenie i dostępna dla gościa przestrzeń. Co ważne hotele mogą dowolnie wzbogacać swoją ofertę i oferować gościowi więcej niż wymagają przepisy.

Pokój jednoosobowy w hotelu jednogwiazdkowym musi mieć powierzchnię 8 metrów kwadratowych, a dwuosobowy 10 metrów. Pomieszczenie dla 3 osób to przynajmniej 14 metrów, a dla 4 aż 16 – wylicza pracownik Hotelu Sleep we Wrocławiu. Nasz obiekt został sklasyfikowany jako trzy gwiazdkowy, co oznacza, że naszym obowiązkiem jest zaoferowanie poza łóżkiem, także miejsca do siedzenia dla każdej osoby, a w przypadku pokoju jednoosobowego przynajmniej dwóch. W pokoju musi się też znaleźć lustro, wieszak oraz lampka nocna. Dla hotelu 3-gwiazdkowego obowiązkowy jest też stolik lub biurko z gniazdkiem elektrycznym. W pokoju musi być także telefon oraz możliwość słuchania radia i oglądania telewizji. – kontynuuje przedstawiciel Hotelu – W skład wyposażenia pokoju wchodzą też artykuły piśmienne, a gość powinien mieć zapewnioną wodę butelkowaną, przybory do czyszczenia odzieży i obuwia oraz igielnik.

Komfort gościa i miła atmosfera

Dobre samopoczucie gości i komfort związany z korzystaniem z usług hotelowych wynikają nie tylko z wyposażenia poszczególnych pokojów, ale również z tego, co znajduje się w samym budynku. Obiekt 3-gwiazdkowy poza wynajmem pokoi hotelowych powinien oferować również sprzątanie pokoju, zmianę pościeli i ręczników. Room service powinien być dostępny przez co najmniej 18 godzin w ciągu doby, a goście muszą mieć możliwość otrzymania ciepłych napojów.

Hotel zaliczony do kategorii trzygwiazdkowej musi też dysponować restauracją, choć dopuszczalne jest, by znajdowała się ona w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu. Przed budynkiem musi być wyznaczone specjalne miejsce postojowe, które umożliwia wyładunek i załadunek bagażu.

Regulamin korzystania z serwisu