Artykuł sponsorowany

Cechy dobrej hotelowej restauracji

Cechy dobrej hotelowej restauracji

Każdy szanujący się hotel powinien dysponować zapleczem gastronomicznym, którego frontem jest znajdująca się w obiekcie lub tuż przy nim restauracja. Możliwość zjedzenia np. smacznego, pożywnego śniadania potrafi bowiem zdecydować o tym, czy gość jeszcze wróci i będzie polecał noclegi w danym miejscu znajomym. Pozbawiony takiej możliwości pewnie raczej poradzi im, by omijać hotel szerokim łukiem… A po czym rozpoznać prawdziwie dobrą hotelową restaurację?

  Jednym z najlepszych dowodów na to, że do czynienia mamy z takim lokalem, jest fakt, iż stołują się w nim nie tylko osoby, które akurat mają tu wykupiony nocleg. Coraz więcej wszak ludzi, zdając sobie sprawę, że restauracja jest swoistą wizytówką hotelu (bo może zachęcić do skorzystania z jego pełnej oferty właśnie choćby przypadkowych przechodniów), często decyduje się na zjedzenie w niej zamiast w innej, „wolnostojącej”.

Menu

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że hotelowa restauracja nie będzie miejscem zbyt uczęszczanym, jeśli nie będzie można w niej skosztować smacznych potraw. Najlepiej też, by były one przygotowywane ze świeżych, sezonowych, lokalnie dostępnych składników – tak jak np. w restauracji Iluzja przy trzygwiazdkowym hotelu Srebrna Góra położonym w miejscowości o tej samej nazwie. Skąd jednak wiadomo, że tak właśnie się dzieje? Pewnym wyznacznikiem w tej sprawie może być nieprzesadnie długie menu. Zbyt wiele pozycji sugerować będzie raczej, że składniki przechowywane są w zamrażarce… Pobyt w hotelu najczęściej związany jest z odbyciem podróży – czy to służbowej, czy w celach wypoczynkowych. Niezależnie jednak od kontekstu podróż taka to wspaniała okazja nie tylko do podziwiania innego niż na co dzień krajobrazu, ale też do spróbowania regionalnych przysmaków. Warto więc, by hotelowa restauracja miała je w karcie.

Nie tylko jedzenie

Tego, że w danym lokalu naprawdę przywiązuje się wagę do wysokiej jakości, dowodzi także menu w zakresie napojów. Jeśli do wyboru mamy tylko wodę, soki, popularne napoje gazowane i może jeszcze znane z reklam piwo, świadczy to z pewnością o nieco innym poziomie niż w przypadku selekcji win dobieranych do potraw przez sommeliera czy możliwości zamówienia ciekawego piwa rzemieślniczego.

Klimat lokalu

Na koniec kwestia wcale nie najmniej istotna, ale wręcz tak oczywista, że łatwo ją przeoczyć. Chodzi mianowicie o atmosferę danego miejsca. Ta zaś budowana jest z jednej strony przez przytulny lub elegancki, ale zawsze przemyślany wystrój wnętrza, z drugiej zaś – przez obsługę. Personel powinien cechować się co najmniej wysoką kulturą osobistą i schludnym wyglądem. W przeciwnym razie nie może być mowy o naprawdę dobrej hotelowej restauracji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.